preview
HONDA CRX ED9 TURBO
Zde je krátký popis historie celého projektu rozdělený podle toho, jak se časem vyvíjel. Pokud byste si chtěli celou práci odvedenou na tomto voze prohlédnout podrobněji, tak na stránkách honda-club.cz naleznete obsáhlé téma týkající se oprav a úprav tohoto vozu.
V průběhu prací na tomto projektu vzniklo velké množství různých zařízení pro měření a indikaci a také mechanických komponent.
crx

První Evoluce (2008-2009)

Auto bylo dovezeno z německa. Kde se o něj předchozímu majiteli už asi nechtělo starat, takže nebylo zrovna ve špičkovém stavu a bylo třeba provést řadu oprav, aby bylo vůbec použitelné.
Po opravách jsem přistoupil i k drobnější úpravám, ale většinu z těchto úprav jsem postupem času z auta demontoval a nahradil vhodnějšími díly.


crx

Druhá Evoluce (2009-2010)

V této fázi jsem se zaměřil na opravu karoserie a zlepšení jízdních vlastností automobilu a lehké zvýšení výkonu.
Začal jsem se také hlouběji zajímat o problematiku související s performance úpravami motorů a automobilů jako celku.
Většinu potřebných dílů jsem se snažil a snažím vyrábět sám, abych zlepšil své technické znalosti a také kvůli snížení pořizovacích nákladů.


crx

Třetí Evoluce (2011-2012)

Tato fáze je prakticky celá ve znamení přestavby motoru D16Z5. Nyní je motor přeplňován turbodmychadlem Garrett GT2560r.
Motor byl kompletně rozebrán a z generálkován. Při čemž byly provedeny úpravy hlavy a bloku. Motor je osazen ojnicemi Eagle, upravenými písty SRP (cr 10,5:1), štefy ARP, mls těsněním Cometic a dalšími komponenty. Zde naleznete podrobný seznam úprav.


crx

Čtvrtá Evoluce (2013-2014)

Je zaměřena především na upgrade podvozku a brzd. Zefektivnění chlazení motoru a zlepšení přenosu jeho výkonu na vozovku.
Automobil je nyní osazen nastavitelným podvozkem XYZ Super Sport a v současné době probíhá řešení upgradu brzdové soustavy.
Zároveň také pracuji na vývoji boost kontroléru s možností regulace plnícího tlaku dle zařazené rychlosti. Toto řešení by mělo napomoci zlepšení trakce při rozjezdu.