Olejový separátor "OCT-04"
Výrazně omezuje pronikání oleje a dalších nečistot z odvětrání klikové skříně, nebo ventilového víka zpět do sacího traktu. Podstatně tím snižuje jeho zanášení usazeninami. Toto je velmi znatelné například u přepňovaných motorů, kde v případě nedostatečně dimenzovaného OEM separátoru kondenzuje olej uvnitř intercooleru, což snižuje jeho účinnost. Přítomnost oleje v nasávané palivové směsi navíc zvyšuje riziko výskytu detonací.
Pro dosažení co nejnižších tlakových ztrát je filtrace prováděna kombinací expanzní komory a separačních přepážek. Modulární konstrukce umožňuje stranovou záměnnost vstupu a výstupu s možností natočení hadicových trnů v rozsahu 180°, což výrazně usnadňuje montáž v motorovém prostoru. Trny jsou dostupné v několika průměrech. Vypouštění se provádí oddělením nádobky s kondenzátem od nosné části separátoru, nebo vypouštěcím šroubem na jejím dně.
Technické parametry
Všeobecné
- Rozměry: 185 x 70 mm (155 mm bez hadicových trnů)
- Hmotnost: 618 g
- Objem: 270 ml (380 ml při plném zaplnění)
- Vstup: 1x hadicový trn, nebo AN příruba
- Výstup: 1x hadicový trn, nebo AN příruba
- Vypouštěcí otvor: 1x závit G1/4 (nerezová záslepka)
- Montážní otvory: 2x průměr 7 mm
- Povrchová úprava: broušený hliník, nebo černý komaxit s texturou
Hadicové trny / AN příruby (d vnější - d vnitřní - materiál)
- 10 mm - 7,3 mm - šedý PA 6 (polyamid)
- 12 mm - 8,7 mm - bílý POM (polyacetal)
- 16 mm - 12,2 mm - bílý POM
- 19 mm - 15 mm - bílý POM
- AN8 - 9,8 mm - černý / modrý hliník
- AN10 - 12,4 mm - černý / modrý hliník